Auckland, Bay of Islands en Cape Reinga - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu Auckland, Bay of Islands en Cape Reinga - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu

Auckland, Bay of Islands en Cape Reinga

Blijf op de hoogte en volg Stef

28 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Voor de laatste keer, Kia Ora! Ik heb de laatste dagen van mijn reis in het meest noorden van Nieuw Zeeland en Auckland gezeten. In Auckland heb ik het Auckland Museum bezocht. De indrukwekkendste deel van er museum ging over de 1ste en 2e wereldoorlogen alleen zie je het dan vanuit de Engelse kant van het verhaal. Ook de muur met alle omgekomen soldaten vond indrukwekkend om te zien. Verder heb ik in Auckland niet zoveel gedaan behalve rondlopen, de stad zelf stelt weinig voor naar mijn idee. De dag erop ben ik naar de Bay of Islands vertrokken. Ik verbleef in het dorpje Pahia en dit is een aangenaam strandplaatsje. Hier eigenlijk alleen lekker gerelaxt, bbq van het hostel meegepakt en s'avonds een spel gespeeld met wat Engelse meiden op onze hostel. De volgende dag ging vroeg de bus naar Cape Reinga, na met een 4 wiel aandrijving bus een hele tijd over 90 Mile Beach gecrost te hebben kwamen we aan op het noordelijkste plekje van Nieuw Zeeland waar de Tasman zee en Pacific zee samen komen, mooi om te zien. Daarnaast geweldig al het uitzicht in het meest noordelijke punt van NZ. Ook heb ik er nog gesandboard. Dit is op een hoge duin, van pak hem beet 50 meter hoog, liggend op een plank van af te glijden waarbij je 50 km/u kunt halen. De dag erop weer terug gegaan naar Auckland en gisteren niet zoveel meer gedaan. Australie en Nieuw Zeeland waren super mooi, maar ook erg duur. Hopen dat het in het volgende continent wat goedkoper is want over 5 uur gaat mijn 12 uur tijdmachinevlucht naar Chili. Dit zal best apart worden want ik vlieg om 16.00 uur en kom dezelfde dag 11.00 aan. Hier ben ik slechts 1 dag waarna ik doorvlieg naar Lima, om herenigd te worden met Rick, kijk er naar uit!

  • 29 November 2014 - 12:03

    Ria En Frans Bossink:

    Hoi Stef,

    nog steeds super leuk om jou avonturen te lezen. Je komt straks echt terug als een wereldburger. Ik hoop niet dat Nederland dan te klein voor jou is.
    Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stef

Ik en mijn wereldreis

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 17777

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: