Sun, Sandboarden en Surfen in Floripa! - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu Sun, Sandboarden en Surfen in Floripa! - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu

Sun, Sandboarden en Surfen in Floripa!

Blijf op de hoogte en volg Stef

09 Januari 2015 | Brazilië, Florianópolis

Na met tranen en tuiten afscheid genomen te hebben van Rick ben ik er weer. Na Rick op het vliegveld voor binnenlandse vluchten te hebben afgezet, ging mijn vlucht naar Florianopolis vanaf een ander vliegveld in waarschijnlijk de mooiste stad waar ik tot nu toe geweest ben; Rio de Janeiro. Eenmaal aangekomen in Floripa (liefkozende bijnaam voor dit grootste eiland van Brazilie) werd ik opgewacht door Saul, mijn braziliaanse vriend waar ik in Thailand de fullmoonparty mee beleefd had en waarna ik met hem enkele biertjes heb gedronken in Sydney. Hij is echter net thuis in zijn Floripa na 1,5 jaar studeren in Australie en heeft nog een tijd vakantie. Ideaal om mij het eiland te laten zien. S’avonds toen ik aankwam hebben we behalve een hereningsbiertje drinken niet veel gedaan behalve te proberen om mijn kapotte mobiel te repareren wat uitliep op een fiasco, helemaal kapot. De laatste maand van mijn reis dus maar zonder mobiel en ben ik bereikbaar via Facebook. De dag erop heb ik aan het strand gelegen en hebben we tickets gekocht voor DJ Hardwell welke hier de dag erop kwam draaien. Als s’werelds nr 1 DJ van Nederlandse komaf draait op een plek waar ik toevallig ben kan ik dat natuurlijk niet missen. Een feest in Braziliaanse sferen met vaderlandse muziek, hoe mooi wil je het hebben? Was een geweldig feest en het was ook bewonderingswaardig om Brazilianen te zien drinken voor de ingang. Binnen was een biertje namelijk vrij duur dus was eerst iedereen aan het drinken op de bijgelegen parkeerplaats waar ook harde dreunen uit de auto’s kwamen, op zich al een mooi feest op zich. Maar toen eenmaal iedereen in de chique opgezette tent voor zomerfeesten was begon het pas echt, machtig mooi feest en wat kunnen ze dansen hier! Wanneer ik tijdens mijn reis Brazilianen vertelde dat ik naar Floripa ging zeiden ze, Floripa heeft de beste feesten en het meest vrouwelijke schoon van Brazilie en daar moet ik ze onderhand gelijk in gaan geven. Zo ook de andere dagen wanneer we aan het strand hebben gelegen, waar je als europeaan simpelweg je ogen niet kunt sluiten voor alle schaars geklede vrouwen hier op het strand, haha geweldig dat uitzicht met een Caprinha in mijn hand! Wat ook opvallend is, is dat de bewoners hier allemaal niet donker zijn, hoe zuidelijker in Brazilie hoe minder donkere mensen er aanwezig zijn. Hier heb ik even research in gedaan en dit komt doordat de portugezen vroeger vele suikerplantages hadden in het noorden van Brazilie (wat ook tijdelijk van Nederland is geweest, Nederland-Brazilie). Hier lieten ze slaven uit Afrika werken en zodoende leven er daar nog steeds meer donkere mensen, vond ik zelf nogal interessant fenomeen. Daarnaast hebben we ook nog een ochtend gesandbaord, was weer mooi om te doen alleen hardstikke zwaar met die branden zon en het hete zand. Ook heb ik nog een tijd gesurfd, aangezien dit eiland een van de beste surfplekken is van Brazilie. Dit is te zien aan de grote getale surfers welke hier aanwezig zijn. Was wederom geweldig en begin het steeds beter onder de knie te krijgen, jammer dat het in Nederland, zoals op de Dinkel of het Markedal, niet kan anders was ik er graag mee door gegaan. Genoeg te doen hier dus op dit geweldige eiland, welke trouwens ook een top vakantie bestemming is voor Brazilianen zelf, waardoor ik mijn bezoek verlengt heb met enkele dagen. Vanavond gaan we even voor twee dagen terug naar het continent, het plaatstje Camboriu om precies te zijn. Dit is de plaats waar de ouders van Saul wonen en zijn vader zaterdag jarig is. Daar gaan ze met iedereen barbequen, ben ook wel benieuwd hoe zoiets er hier aan toe gaat. S’avonds gaan wij dan naar Nervo welke draaien in de club Green Valley, dit is na Space in Ibiza gekozen als de beste open-air club van de wereld. Ik ben de maatstaven van Ushuaia in Ibiza gewend, dus eens kijken of deze overtroffen worden…

  • 09 Januari 2015 - 22:29

    Miny:

    Geweldig ,leuke foto's hahaha rondingen? Geniet er nog lekker van de laatste drie weken ! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stef

Ik en mijn wereldreis

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 17762

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: