Koh Samui & Angthong National Marine Park - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu Koh Samui & Angthong National Marine Park - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu

Koh Samui & Angthong National Marine Park

Blijf op de hoogte en volg Stef

12 Juli 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Sinds het schrijven van mijn vorige verslag zijn de dagen voorbij gevlogen. De halfmoonparty in Koh Phangan was een super leuk, vol neonverf feest en was absoluut beter dan de jungleparty. Misschien kwam dat omdat er veel nederlanders aanwezig waren en dat Nederlandselftal moest voetballen welke daar ook werd uit gezonden. De volgende dag gingen we door naar Koh Samui, de grootste van de drie eilanden ten oosten van Thaiand. We verbleven de eerste twee dagen in een top resort genaamd Jungleclub, hier keek je prachtig over heel het eiland heen. De eerste twee dagen hebben we lekker gerelaxed bij ons resort. De dagen erop wouden we wat goedkoper zitten en dichter bij de uitgaanstrip. Na even zoeken vonden we een perfect verblijf ongeveer 50 meter er vandaan, alleen was deze wel naast een of ander ladyboytheater maar dat maakte ons niets uit, we vonden het zelfs wel grappig. Deze twee dagen en vooral nachten hebben we ons prima vermaakt met bier drinken, vier op een rij spelen om een drankje tegen lokale meisjes (we verloren allemaal hahan) en lekker los gaan in de clubs welke wij allen betitelden als de beste clubs van alle drie de eilanden. De laatste avond voordat de jongens uit Overdinkel, waarvan ik veelvuldig te horen kreeg dat er 2 in Enschede woonden en 1 in Losser haha, terug gingen naar Nederland hebben we het Nederlands elftal gekeken. Omdat iedereen weet wat er gebeurde ga ik hier natuurlijk niet dieper op in. Zuur was dat ze uitgeschakeld werden maar wat het voor ons nog zuurder maakte was het feit dat de wedstrijd hier om 06.00 am afgelopen was en onze taxi om half 7 voor ons klaar stond om ons naar de haven te brengen. We stapten met ze allen in de boot en vaarden als eerst Koh Phangan aan. Hier ging ik van de boot en de jongens gingen verder om uiteindelijk vanuit Bangkok terug te vliegen naar huis, waar ze nu al 24 uur er weer zijn trouwens. Ik ging vanaf dat moment dus alleen op pad, stapte in een taxi welke mij bracht naar mijn hostel, waar ik echt super werd ontvangen en waar ik met de eigenaar, een amerikaan, z'n 2 uur gepraat heb over het eiland en hij gaf me echt zulke goede en handige info en vertelde me dat ik het hostel voor mijzelf had die dqg omdat alle andere backpackers pas een dag later kwamen. Daarna heb ik wat gegeten en ben ik tegen 5 pm gaan slapen en werd ik wakker om 5 am. Ik wou naar het Angthong National Marine Park maar ik had dat nog niet geboekt dus ik kon het vergeten, dacht ik. Maar tegen 7 am kwam de eigenaar binnen om te kijkem of het wel goed met me ging aangezien ik de hele dag geslapen had, wat ook niet gek is na een nacht over geslaan te hebben vond hij later. Hij heeft me toen in die ochtend nog een super chille boottrip naar het park geregeld dus ik kon douchen en alsnog naar het Angthong National Marine Park. Dit park, eigenlijk en groep onbewoonde eilanden tussen de 3 grote eilanden waar ik al geweest ben en het vaste land, staat bekend als een van de schatten aan natuur die Thailand rijk is. Ik denk dat je het echt zelf moet meemaken om er een oordeel over te vellen maar ik was verkocht en denk dat dit tot dusver, behalve de feesten, 1 van de hoogtepunten is tijdens mijn verblijf in Thailand. De boot stopte op een plek om te snorkelen, op een eiland waar je een zout meer lag in een onbewoond eiland, en als hoogte punt op een eiland waar je op een berg naar het viewpoint kon klimmen en zodoende over alle andere eilanden heen kon kijken. Dit werd aangeraden om met bergschoenen te doen, echter wist ik dit niet. Op flipflops de berg op klauteren en rotsen trotseren werd afgeraden maar mijn flipflops hebben mij niet in de steek gelaten en waar anderen het met bergschoenen niet aan durfden, heb ik heelhuids het viewpoint op 300 meter bereikt. Toen ik terug kwam in het hostel heb ik 4 braziliaanse jongens leren kennen en ben daarmee naar een te gekke poolparty gegaan. Vergelijk het met american pie en vul de rest zelf maar in. Vandaag is het buddha day, een heilige dag in Thailand dus is er tot 12 uur minder muziek in de clubs en worden er op sommige plekken geen alcohol verkocht. Dus ik vond dit een mooi moment dit verslag te typen haha. Vanavond ga ik met de braziiaanse jongens alvast een voorproefje nemen op de fullmoonparty door op het heilige fullmoonbeach een drankje te nuttigen en samen Brazilie -Nederland kijken om te kijken wie er 3e wordt, om 12 uur is namelijk buddha day afgelopen en dangaan de remmen er weer af. Het eiland is op dit moment helemaal vol geladen met mensen want morgen worden er 15.000 mensen verwacht op s'werelds beroemde fullmoonparty welke plaatsvindt op het strand van Haad Rin Nok. Laat ik hier nou nog geen 5 min lopen vandaan slapen en ook nog eens van een gezellig druk feestje houden..

  • 12 Juli 2014 - 19:58

    Thomas:

    ✌️top!

  • 12 Juli 2014 - 23:47

    Ria En Frans:

    Hoi Stef, even googelen en ik heb je gevonden.
    Wat een reis ben je aan het maken. Ik vind het super en zou het zelf nooit durven.Heel veel plezier en geniet ervan! Wij gaan je volgen.
    Groetjes uit de Boeskoolstad

  • 13 Juli 2014 - 20:57

    Remco:

    Haha mooi om te lezen Stefje! Veel plezier nog!

  • 14 Juli 2014 - 21:25

    Andy:

    Mooi dat je nu ook alleen goed vermaakt! Snap natuurlijk wel dat je mij naast je mist haha! Succes en veel plezier deze dagen nog in Thailand. En verwacht natuurlijk wel bij je volgende verhaal een wild stukje over de full moon party

  • 14 Juli 2014 - 23:45

    Frans En Marian:

    Hallo Stef, nou eindelijk even tijd na een prachtig WK om jouw mooie verslagen en foto's te bekijken. Indrukwekkend en heel bijzonder. Je maakt er een mooie reis van. Ik begrijp dat we je, zoals hierboven te zien is, ook op het vakantieverblijf D'N Kattepoel kunnen komen bezoeken. Lijkt me wel wat. Wens je nog heel veel plezier en we blijven je volgen. Groeten uit Hengeloooooooooo.

  • 16 Juli 2014 - 16:41

    Sophie:

    FANTASTISCH Stef!

    Genieten!!!!!!!

  • 17 Juli 2014 - 22:29

    Remco V D Berg:

    Hey leuk om te lezen dat het je goed gaat daar genieten en nog eens genieten. Super om
    te lezen !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stef

Ik en mijn wereldreis

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 17779

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: