Trip in Kanchanaburi en een hiking in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu Trip in Kanchanaburi en een hiking in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu

Trip in Kanchanaburi en een hiking in de jungle

Blijf op de hoogte en volg Stef

22 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Terwijl ik mijn vorige verslag schreef wist ik niet dat ik zulke leuke maar vooral ook indrukwekkende dingen mee zou maken. Andy, Niels en Tom kwamen aan en we hebben er een gezellig avond van gemaakt op Khao San road. Na deze avond viel er eigenlijk nog maar 1 ding over het uitgaan in Bangkok te zeggen: One Night in Bangkok... want het liedje van Murrey Head zit na deze avond bij ons in het hoofd gestampt. De volgende dag gingen we de trip doen die ik al geboekt had voor ons, we gingen naar de drijvende markten. Dit was best grappig om te zien, we zaten op een boot en er varen alleen maar langs kraampjes die je allerlei onzin willen verkopen. Daarnaast varen er oudere vrouwen langs je heen om je te proberen fruit te laten kopen. Best grappig maar niet erg bijzonder. Hierna zijn we doorgereden naar de Bridge over the River Kwai, want als onze huidige koning er in de jaren 80 is geweest, wouden wij natuurlijk niet achter blijven. De brug zelf was niet indrukwekkend, voor mij was het eigenlijk een brug zoals alle anderen, dus ook net zo als de plaatselijke dinkelbrug. Maar wanneer je het verhaal erachter weet is het wel bijzonder. De brug is namelijk onderdeel van de dodenspoorlijn naar Birma. Hier lieten de Japanners ook veel westerse krijgsgevangen werken om de spoorlijn te voltooien. Hierbij stierven ook 3000 Nederlanders uit Nederlands-Indie. Dit was goed duidelijk aangezien er ook veel Thaise mensen rondliepen met folders geschreven in het nederlands met de tekst: Spoor Des Doods. Ik, als zoon van een docent geschiedenis, vind dit alles erg indrukwekkend. Pa heb voor je een paar mooie foto's genomen, want dit zou jij ook interessant vinden denk ik. Hierna zijn we door gereden naar de Tiger Temple waar zoveel over te vinden is. Natuurlijk hebben we tijgers geaaid en zijn we er mee op de foto geweest. Allemaal best leuk, maar eigenlijk vonden we er allemaal niet zoveel aan aangezien die beesten gewoon half sliepen. Zelf vermoed ik dat ze gedrugeerd waren, daarnaast vond ik als dierenliefhebber dat ik ben het eigenlijk gewoon zielig voor die beesten. Na deze vermoeiende dag in de omgeving van Kanchanaburi zijn we terug gegaan naar Bangkok. Hier zijn we s'avonds naar Sky Bar geweest. In deze bar heb je een heel mooi uitzicht over Bangkok, daarnaast is deze bar bekend van de film The Hangover, hier is namelijk deel 2 opgenomen. Voor ons als Nederlanders was het dan ook tijd om de film maar is na te spelen. We gingen terug naar Khao San Road en hebben hier met vele andere Nederlanders voetbal gekeken en er een feestje van gemaakt. Dit was de volgende dag te merken, we wouden namelijk s'ochtends voor dat we s'middags naar Chiang Mai, de tweede stad van Thailand, vlogen eerst nog wat tempels bezoeken in Bangkok. Echter hebben we ons allemaal verslapen en zijn we net op tijd aangekomen op het vliegveld om onze vlucht te halen. Aangekomen in ons hotel in Chiang Mai hebben we gechilld aan het zwembad, de avondmarkt bezocht maar verder niet zoveel gedaan. De volgende dag stond immers onze tweedaagse jungle trip gepland. S'ochtends werden we opgehaald en werden we afgezet voor een olifantenrit. Dit was wel grappig, dit was wel leuk om mee te maken en helemaal wanneer de olifant stil ging staan, met ze slurf naar ons toe kwam terwijl wij erop zaten en niet verder liep tot dat Andy of ik hem een banaan deden. Daarna zijn we afgezet in de jungle. Een lokale jonge vent leidde de trip en was echt super grappig. De eerste dag hebben we 8 km gelopen. Berg op, berg af. Dit was leuk maar zeker ook zwaar tot dat we bij een hele mooie waterval aankwamen waar we met z'n allen gingen afkoelen. Hierna zijn we nog een klein stukje verder gelopen en kwamen we uit bij ons verblijf in de jungle. Gigantisch mooi uitzicht en een leuk slaap hutje waar we zouden slapen met 2 personen uit Zwitserland, 2 uit Engeland, 1 uit Japan en een uit Chili. Echter was de trekking te zwaar voor een Engels meisje waardoor zij en haar vriend naar het ziekenhuis moesten. Met de rest en de lokale lui, gedoucht onder een andere waterval, daarna een geweldige avond gehad, vuurvliegjes gezien een drankspel genaamd Panda gespeeld. Het pandaspel was eigenlijk een soort handje klap spel en wanneer je wat verkeerd erbij zij werd je zwart gemaakt met roet in je gezicht, best funny. Zo was Andy al snel een panda, daarna volgden Niels en Tom. Ik als kenner van drankspelen, nu dus ook internationaal, was pas als 1 van de laatsten aan de beurt van de gehele groep. De locals in de jungle zijn er nu ook achter dat tukkers veel bier drinken, wat ze moesten drie keer bier bijhalen in het verderop gelegen dorpje en wist niet waar wij het bier lieten haha. Na al dat bier konden we natuurlijk goed slapen en waren we ook niet meer bang voor beesten of muggen, dus lekker geslapen en de volgende dag weer lekker een eind gelopen. Hierna nog op een bamboevlot geraft en zijn we weer terug gegaan naar ons verblijf in Chiaing Mai. Hier hebben we verder niet zo heel veel meer gedaan. Vandaag gaan we een tempel op een berg bezoeken, deze moet volgen Niels heel mooi zijn want hij is er al geweest, ik ben benieuwd. Voor de rest staat er niet zoveel op de planning vandaag en gaat de chillmodus aan. Deze chillmodus zal de komende dagen nog wel even aan blijven staan want morgen gaan we nog verder het noorden van Thailand in, we gaan naar het Hippie dorpje Pai welke bekend staat om haar chille backpacksfeer. Enfin, veel meegemaakt de afgelopen tijd en ik hoop nog veel meer van zulke indrukwekkende dingen mee te maken, we zullen zien!

• 22 Juni 2014 - 08:41

Niels:

Weer een ontzettend mooi verslag Stef!!:)

• 22 Juni 2014 - 11:48

Miny:

Leuke foto's (die van de bierblikjes minder) hahahahaha.
    Fijn dat we zo mee kunnen genieten van jullie indrukwekkende trip.
    Veel plezier en gaan.......met die banaan!!!

• 22 Juni 2014 - 15:37

Jos:

He Stef, je snuift tijdens je trip inderdaad aardig wat geschiedenis en cultuur van het land op: geweldig!
    Moeten we nog bananen nasturen, of ga je niet meer op olifantenjacht?
    Mooi dat je de wedstrijden van het Nederlands Elftal ook kunt zien: ik hoop dat er nog vele volgen.
    Veel plezier en de groeten aan de anderen. Kalm an!

• 22 Juni 2014 - 18:47

Monique Weierink:

Wat leuk om dit reisverslag te lezen. Zo te zien hebben jullie het daar geweldig. Ik zal deze site zeker volgen.
    Groetjes van uit het verre Overdinkel.

• 22 Juni 2014 - 22:40

Niels B:

Stef,

Wederom een mooi geschreven stuk van onze avonturier:) Stiekem best wel jaloers man haha. Ook wel ff de lokale drankjes proberen he:p Wacht het volgende mooie verhaal af. Doe Andy de groeten;)

• 24 Juni 2014 - 21:02

Thomas:

Mooi stuk stef. Wat een tijd maak jij mee!

• 25 Juni 2014 - 11:21

Remco:

Mooi om te lezen Steffler! Nog niet wakker geworden met een tijger in je badkamer en een baby in de kast?
    Veel plezier nog kerel, zie de foto's wel voorbij komen:)

• 25 Juni 2014 - 13:27

Juliën:

Maatje,
    Wederom weer mooi geschreven!!
    Veel plezier daar en ik zie de updates wel verschijnen
    Gr
    Juul

• 27 Juni 2014 - 21:19

Martine:

Hoi Stef,

Wat leuk om je eerste reisverhalen te lezen. We gaan je volgen hoor! Morgen gaat je moeder met ons mee naar Nijmegen. Gezellig he. Evie doet dan mee aan het NK Judo. Veel plezier en we kijken uit naar het volgende reisverslag.

Groetjes en een knuffel van Jorik, Evie, Marcel en Martine