De vlucht en mijn eerste dagen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu De vlucht en mijn eerste dagen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu

De vlucht en mijn eerste dagen Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Stef

17 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Na een pittig afscheid ging ik met een gigantisch groot dubbeldekker vliegtuig (A380) naar Dubai waarna ik uiteindelijk aankwam in Bangkok. In het vliegtuig zat ik naast een jongen uit Katwijk welke een jaar ging werken en reizen in Australie en Nieuw Zeeland. Na een beetje over voetbal gepraat te hebben gingen we beide een film kijken want in het vliegtuig kon je kiezen uit ik weet niet hoeveel films. Tijdens de film gebeurde iets wat voor mij opmerkelijk was, ze gingen langs met warme tissues voor iedereen, ik vond dit best apart maar ook wel grappig om te hebben meegemaakt. Uiteindelijk aangekomen in Dubai heb ik mijn gate opgezocht en de jongen uit Katwijk op z'n twents goodgoan gezegd. Om bij de gate te komen moest ik met de metro, vrij groot vliegveld dus dat Dubai. Bij mijn gate was een Heineken Lounge Bar. Hier natuurlijk een Nederlands biertje gehad en uiteindelijk naar het vliegtuig welke mij heelhuids in Bangkok zou moeten aanbrengen, en wederom was het hetzelfde soort vliegtuig waarmee ik vloog. Het mocht van mij ook een verschrikkelijk oud vliegtuig zijn geweest want uiteindelijk heb ik de halve reis geslapen, het was immers ook midden in de nacht. Aangekomen in Bangkok de taxi gepakt naar mijn vooraf geboekte hostel; NAPpark. Sophie bedankt voor de tip want er hangt hier een super relaxe sfeer en voel me hier helemaal in mijn element. Nadat ik me tassen in kluisjes had gezet, Jan bedankt voor het extra slotje want had hem nu al nodig, ben ik Ko Sean Road maar is opgelopen om een biertje te drinken, ik vond immers dat ik deze wel verdiend had. Toen ik later terug kwam in mijn hostel aan de praat geraakt met een Duitser en daarmee afgesproken s'avonds die mannschaft te gaan kijken. Tussendoor nog een Belg tegengekomen en daar wat Thai's eten mee gegeten wat zo verschrikkelijk scherp was en ik het gevoel had dat me mond in brand stond. De Belg wou ook mee voetbal kijken dus zo gezegd zo gedaan echter ging mijn jetlag, welke ik dus toch wel had, parten spelen en ben ik zo verstandig als ik ben maar lekker me bed op gaan zoeken bij een 3-0 stand voor Duitsland. Vanochtend lekker vers fruit met yoghert gegeten en koffie gedronkrn als ontbijt, kosten omgerekend nog geen 2 euro haha. Tijdens het ontbijt kwam ik aan de praat met een jongen uit de UK welke erg hard getraind had om te gaan surfen in de malediven, wel erg indrukwekkend hoe bezeten hij van het surfen was. Ik denk dat hij mij ook als surfboy aan zag dus vandaar dat hij waarschijnlijk met mij begon te praten haha. Daarna ben ik lopend Bangkok gaan verkennen, naar twee tempels geweest en heb ik een rondje door Bangkok in de tuktuk gedaan voor slechts 100 bath, ongeveer 2,5 euro. Nu ga ik zo het hotel van de jongens uit Overdinkel; Andy en Niels welke nu ongeveer aankomen. Ik denk dat ik ze maar is mee neem naar de skybar, bekend van de film The Hangover. Tot voor nu waren dit mijn eerste ervaringen met de verschrikkelijk drukke en vieze stad Bangkok, waarvan ik begrijp dat iedereen hier niet langer verblijft dan 3 dagen. Morgen staat er met Overdinkel & co een tripje gepland naar de drijvende markten, de Tijger Tempel en de Bridge over the River Kwai. Foto's volgen een deze dagen. Groetjes uit een snikheet, benauwd en soms regenachtig Bangkok.

  • 17 Juni 2014 - 17:46

    Miny:

    Ha Stef leuk verslag.Heel fijn dat je ook andere mensen tegenkomt.Moet heel erg aan het idee wennen dat je alleen bent, maar zo zie maar weer. Ben heel benieuwd naar de foto's vooral drijvende markten? Mooi dat we met elkaar kunnen face-timen. Veel plezier met de jongens uit Overdinkel. Veel liefs van ons.lik van Bengel

  • 18 Juni 2014 - 07:57

    Sophie:

    Wat leuk om te lezen Stef!! En hostel is leuk he!! Geniet ervan! Heel veel liefs

  • 18 Juni 2014 - 13:22

    Hans En Lientje:

    Hoi Stef,wat vliegt de tijd,alweer drie dagen onderweg,en al zoveel indrukken opgedaan.
    We zijn benieuwd naar de foto's,en je volgende verslag.Nog veel reisplezier! Groeten Hans en Lientje.


  • 18 Juni 2014 - 14:35

    Jos:

    Stef, geweldig wat ik lees dat je allemaal meemaakt. Sfeer proeven in een andere cultuur: mooi toch.
    Kalm an! Jos

  • 20 Juni 2014 - 21:43

    Yvonne:

    Hoi Stef, leuk zo 'n Reisverslag te lezen. Je hebt al een aardig eindje over de grens kunnen praten haha. Heel veel plezier nog. Groetje boetje

  • 22 Juni 2014 - 22:29

    Niels B:

    Stef,

    Prachtig om te lezen dat je het zo goed af gaat! Is niet niks zo alleen de wereld rond:p Mooi dat het zo goed gaat en je je alleen ook red:) Lekker cultuur snuiven en ervaring op doen op wereldformaat;)

    Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stef

Ik en mijn wereldreis

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 17766

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: