Surfers, Byron & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu Surfers, Byron & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu

Surfers, Byron & Sydney

Blijf op de hoogte en volg Stef

19 September 2014 | Australië, Sydney

Surfer Paradise heeft zijn woorden waargemaakt, het is net Lloret de mar alleen aan de andere kant van de wereld. De eerste dag ben ik met een aardige engelse vent met de wicked clubtour meegeweest. Omdat hij een kaartje had gekocht mocht ik gratis mee. Dit was erg leuk, we gingen met z'n 200 mensen de 4 clubs in en kregen overal een gratis drankje. Het is ook niet zo gek dat er z'n animo voor deze clubtour is, een kaartje kost normaal 20 euro, dit terwijl ze bij iedere club 20 euro entree vragen, gewoon schandalig maar laat ik dit nu lekker omzeilt hebben. Voor de rest is er in Surfers, niemand spreekt Paradise uit, niets te doen. Na twee dagen was het dus ook tijd om naar Byron Bay heen te gaan. Byron staat bekend als 1 van de beste surfplekken van de wereld dus diende ik dit fenomeen ook eens te ontdekken. De eerste ochtend in Byron ben ik naar het oostelijkste punt van Australie heengelopen, ik als tukker voelde me toen weer even helemaal thuis;). Byron is immers de oostelijkste stad van Australie en op het oostelijkste punt staat een vuurtoren dus daar heen gelopen waarbij ik onderweg de vreemdste reptielen en andere dieren in het wild tegenkwam, met als hoogste punt opeens een koala in de boom. De middag heb ik surfles gehad, ik vond het leuk om te doen en ik kon ook goed blijven staan, alleen dacht ik de hele tijd aan het geval wat zich de week ervoor had afgespeeld, er was namelijk een man 50 meter van het strand dood gebeten door een witte haai van 3,5 meter en laat ik nogal wel eens in een vervelende situatie komen.. Die avond ben ik met een Deense jongen uitgeweest, wat wel leuk was. Ze noemen dit sunday session en dit duurt maar tot 12 uur, mooi optijd naar bed maar gezellige avond gehad. De volgende dag ben ik met de Grasshopperstour meegeweest naar de enige plek waar drugs gedoogd wordt in Australie; Nimbin. Ze noemen het ook wel little Amsterdam. Hier herbscookies gegeten wat wel lachen was, nadat we in het dorpje waren geweest hadden we nog een gezellige bbq in de natuur ergens tussen Byron en Nimbin in. Tijdens de tour twee Nederlanders gesproken waarvan 1 mij nog wel wat beter wilde leerde surfen want hij had veel vaker gesurft. Dit hebben we dus de volgende dag geprobeerd maar wilde niet lukken aangezien de wind van zee kwam en dus te veel en te snel golven kwamen waarop surfen onmogelijk was, je zag ook alle surfers hun spullen inpakken en het strand verlaten. Na deze 'mislukte' surfmiddag ben ik in de avond met de nachtbus naar Sydney afgereisd, verschrikkelijk! De reis duurde 15 uur en er zat een stinkende, snurkende oude vrouw naast me. Enfin, uiteindelijk aangekomen in Sydney twee aardige gozers uit Heemskerk leren kennen toen ik op het punt stond een hostel te boeken. Hun gingen ook naar Defqon a.s. zaterdag en gingen naar een ander hostel en vroegen of ik mee wou dus zo gezegd zo gedaan. Daarna zijn we met de ferry naar een van de baaien van Sydney geweest waar je een heel mooi uitzicht over de stad hebt. Loop ons mooie Jackeroo Hostel s'middags uit kom ik een andere oud-Lossernaar tegen aan de andere kant van de wereld! Die avond zijn we uitgeweest bij club Ivy, toptent! Voornamelijk brazilianen of scandinaviers, dus zeker niet mis;). In club Ivy heb ik ook mijn Braziliaanse vrienden, waar ik in Thailand de fullmoonparty had gevierd, weer gesproken. Erg gezellige avond gehad. Vandaag heb ik in me eentje door Sydney heen gelopen. Heb een paar parken, het Opera House, Sydney Harbour Bridge en Darling Harbour bezocht. Morgen wacht Defqon1 Australia waar vele nederlanders op af komen en gekleed gaan in het oranje, gaat vast een mooi feestje worden..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stef

Ik en mijn wereldreis

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 17764

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: