Adrenaline Queenstown, Zuid NZ en Milford Sound - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu Adrenaline Queenstown, Zuid NZ en Milford Sound - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu

Adrenaline Queenstown, Zuid NZ en Milford Sound

Blijf op de hoogte en volg Stef

31 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Hier is dan mijn eerste reisverslag vanuit het land dat door onze eigen Nederlandse ontdekkingsreiziger Abel Tasman ontdekt is; Nieuw Zeeland. Vanuit Sydney vloog ik op Queenstown in het zuider eiland van NZ. De dag dat ik aankwam was het erg slecht weer, het kwam er met bakken uit de lucht. Desalniettemin was ik eigenlijk meteen onder de indruk. Zodra we uit de wolken waren en gingen landen leek het er gewoon op dat we net tussen de bergen door vlogen om veilig te kunnen landen, super vet. Toen ik aankwam zocht ik na een slaapplek want had nog geen hostel geboekt want vind het zelf nogal lekker om het allemaal maar op me af te laten komen zonder planning. De bus stopte voor een hostel en voila er was nog een slaapplek vrij doordat iemand vlak voordat ik binnenkwam had afgebeld. Laat dit nou hostel nou net een hostel zijn dat meerdere keren is uitgeroepen als beste hostel van Nieuw Zeeland, geweldig hostel dat Adventure Queenstown. Die regenachtige aankomstdag heb ik verder het dorpje een beetje verkend, en ben ik bij Peter Pan, reisorganisatie in Australie en NZ naar binnengelopen om eens te kijken wat ik allemaal kon gaan doen. Daarnaast werd er direct voor mij een prijsopgave gemaakt omdat ze natuurlijk maar al te graag aan je willen verdienen. Aangezien ik het vermoeden had dat ik in Australie teveel betaald had (blijf toch een Nederlander) heb ik niet meteen toegehapt. Die avond erop heb ik niets gedaan want ik was moe. De volgende dag leerde ik een aardige nederlandse jongen Mick kennen. Deze was al enkele dagen in het hostel en wist dat er ook twee nederlandse meisjes in het hostel zaten. Deze middag meteen met zijn vieren een berg op gelopen, geweldig uitzicht. S'avonds toch nog maar even besloten om mijn activiteiten (Skydiven, Kiwi busticket, Swing, dolfijnen zwemmen, Hobbiton, helicopter dropping op een glacier, etc..) in mijn gehele reisperiode uit te stippelen door na een andere reisorganisatie te gaan. Daar waren alle activiteiten al weer 250 dollar goedkoper nadat ik had gezegd dat ik bij Peter Pan was geweest. Deze reisorganisatie zei dat ze nu een winstpercentage moeten hanteren van 10% dus zouden ze nog redelijk wat aan me verdienen. Omdat Peter Pan zegt dat ze elke prijs verslaan en ik hooguit 1% winst aan hun willen betalen. toch maar even terug gegaan met Mick. Daar gezegd dat het bij die andere 450 dollar goedkoper was. Dat kon bijna niet maar uiteindelijk konden hun nog 35 ervan af doen, uiteindelijke winst van hun op mij; 3 dollar. Heb dus voor mijn activiteiten mooi 20% korting gekregen dan wanneer je ze allemaal apart boekt, mocht ook wel na mijn dure periode in Australie vond ik zelf. De volgende dag moest ik het betalen aangezien Nederlandse banken hun eigen tijden aanhouden (ik zou dan 2x op een dag pinnen en dus over mijn daglimiet heengaan). Toen moest ik de activiteiten welke ik in Queenstown wou doen meteen inplannen anders kon het zijn dat ze volgeboekt waren. Wanneer wil je skydiven werd me gevraagd, het was mooi weer dus ik zei euhm nu? Lijkt me sterk dat het niet volgeboekt is hoor ik terug maar er werd een telefoontje gepleegde en ja hoor ik kon over een half uur de lucht in haha. Toch wel zenuwachtig dat ik was hield ik me groot ten opzichte van anderen waarmee ik samen in een busje na het vliegtuig reed. Eenmaal me pak aan en hoppa het vliegtuig in en toen was de zenuwachtigheid eigenlijk ook gelijk weg en sloeg om in adrenaline. Heb het filmpje voor de liefhebbers op facebook geupload maar toch whaaaa hoe vet!! Ik zou het graag nog een keer doen want het is echt super om je vogelvrij op de aarde te laten neerstorten. Eenmaal terug gekomen in het hostel zou ik met Mick s'werelds hoogste (110m) cliffjump swing achtig iets gaan doen, net of een skydive niet genoeg adrenaline aanmaakt.. Dit was geweldig om te doen en heb de eerste keer een achterwaardse en tweede keer een voorwaardse salto gemaakt, helemaal top! Die avond erop was een BBQ in het hostel en was verder wel gezellig maar niet bijzonder. De dag erop heb ik in Queenstown een beetje mijn 6 weken in NZ lopen inplannen en ben ik s'avonds met de nederlandsee crew nog even wat wezen drinken en wezen poolen. de dag erop moesten we ons hostel uit en Mick had een ander hostel gevonden, wederom geweldig hostel alleen deze keer zelfs met prachtig uitzicht over een meer. Overdag bij dat meer een beetje stenen kaatsen over het water en bezig geweest met het spandoek voor Thomas die 25 werd en s'avonds uitgeweest met Mick en lachen avond gehad. De dag erop kwam Alex, super lachen duitse jongen die ik leren kennen had op Fraser Island, met zijn gehuurde camper (hij doet heel NZ in 8 dagen haha) deze kant op en daar hebben we een leuke dag/nacht mee gehad. Volgende dag niet zoveel gedaan want de dag erop liet ik Mick en Alex achter me en ging ik met de bottom bus naar Dunedin. Hier op de stijlste straat van de wereld gelopen maar verder was er niet zoveel te beleven want het was een feest/vakantie dag ofzo en alles was dicht. De dag erop gingen we met de bottom bus van Dunedin via de kust naar Invercargill. Tijdens deze rit verschillende stoppen gemaakt op de zuiderlijkste plekjes van het NZ. Hier zeeleeuwen en zeehonden gespot tijdens een strandwandeling met mijn 6koppige groep wat erg leuk was. De dag erop moesten we er vroeg uit want het was tijd voor onze trip incl bootcruise naar Milford Sound. Milford Sound is het bekendste fjord van NZ. Geweldig om heen te rijden en doorheen te varen, denk dat ik wel 250 watervallen gezien heb op alle bergen welke vanuit het niets tot 1200 meter stijl uit de zee komen. Geweldige dag gehad. Tijdens deze boottrip had ik besloten met de een jongen uit Singapore en een meisje uit Noord Ierland voor de volgende dag een auto te huren en op zoek te gaan na een gebied dat gebruikt werd als opnameplek voor de film the lord of the rings; Gondor. Alle bergen enzo zijn geweldig en lijken hier op elkaar maar we denken het gevonden te hebben. Later die dag hebben we een 3 uur durende track gelopen in de omgeving van Mount Cook, NZ hoogste berg. Uiteindelijk aan het einde van de track kwamen we bij een meer met gigantische brokstukken ijs erin van de aangelegen gletsjer, wederom echt mooi om te zien.Daarna zijn we doorgereden naar Lake Takepo, rustig plaatsje maar met een mooi blauw meer als uitzicht vanuit me hostel met houtkachel is het genieten hier. De houtkachel doet me denken aan onze gezellige openhaard aan het Egbertink, voel me dus wel op me gemak hier en ik kan lekker met vuur spelen, altijd mooi. Vanmiddag ben ik in mijn eentje Mount John opgejogd. Mount John staat bekend als een van s'werelds beste plekken om de sterrenhemel te bekijken, echter was er helemaal niemand meer toen ik bovenkwam (ik ging relatief laat) en ik wou ook niet in het donker naar beneden dus heb ik net vanuit hier me hostel maar even gekeken en ik vind het nou niet bepaald speciaal, voor mij blijft een ster een ster. Nu ga ik slapen want morgen wordt ik voor het eerst opgehaald door de Kiwi Experience voor mijn reis naar Christchurch welke drie jaar geleden getroffen is door een zware aardbeving. leuk detail over de Kiwi Experience; dit zijn grote groene bussen die door NZ rijden en welke voornamelijk geboekt worden door feestende jeugdigen in de leeftijd van 18 t/m 25. Ze noemen de bussen hier ook wel the big green fuck truck..

  • 31 Oktober 2014 - 22:44

    Thomas:

    Wat een leven die man

  • 05 November 2014 - 14:31

    Hans En Lientje:

    Hoi Stef we hebben je verslag met plezier gelezen,en gezien dat je je geweldig vermaakt.Geniet er nog maar van!Nog bedankt voor je fotokaart,prachtige sprong.Hier alles goed.Gr Hans en Lientje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stef

Ik en mijn wereldreis

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 17755

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: