Laatste 3 weken in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu Laatste 3 weken in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu

Laatste 3 weken in Australie

Blijf op de hoogte en volg Stef

19 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Doordat het in Australie moeilijk is om een goede internetverbinding te krijgen als backpacker is het bijna 3 weken geleden dat ik mijn laatste verslag schreef. Echter heb ik ontzettend veel leuke en super gave dingen meegemaakt. Toen ik schreef in het vorige verslag dat ik de nachtbus zou gaan pakken om naar mijn volgende bestemming te reizen is dit iets anders verlopen. Ik zou voordat ik vertrok nog even een biertje drinken met mijn vriend uit Liverpool, dit werden er wat meer en zodoende werd de nachtbus uitgesteld tot de middagbus. Dat is het voordeel van de Greyhound busmaatschappij waarmee ik de oostkust van Australie heb afgereisd, je kunt 10 min voor die tijd je bustijden nog online aanpassen. Wel een mooie avond gehad, beetje echte liverpoolse woorden geleerd waarbij je oa bij engelse vrouwen zeker in de smaak zou moeten vallen en lad (mensen uit Liverpool spreken je zo aan, dus zo terug ook ) was rustig op zijn telefoon aan het gokken op engelse paardenraces dus ook even de echte engelse gok mentaliteit leren kennen.

De volgende dag ging dan daadwerkelijk mijn bus naar mijn volgende bestemming: Magnetic Island. Dit is een eiland dat ligt voor de kust van een relatief grote stad in Australie; Townsville. Hier in een super relax hostel geslapen, Xbase Magnetic. Hostel ligt gewoon aan de zee en heeft elke avond een feestje. Voor de rest is er ook niet zoveel te doen op het eiland welke wel bekend staat om de wilde koalas. Vandaar dat ik 1 dag een wandelroute gedaan heb door een oud militair gebied waar ik enkele koalas heb gespot. Na 2 nachten vertrok ik naar Airlie Beach.

In Airlie Beach kwam ik toen ik aan kwam de twee Zweedse jongens tegen waar ik enkele dagen mee in Cairns mee was opgetrokken, wederom een gezellige avond mee gehad. De volgende dag zou de door mijn geboekte zeilboot vertrekken naar de Whitsundays. De Whitsundays is een onbewoonbare eilandengroep voor de kust van Australie met de witste standen van de wereld. Mijn boot droeg de naam Spank Me en ik had op Magnetic Island al 2 Engelse jongens leren kennen die ook op die boot zouden gaan dus daar had ik s'ochtends mee afgesproken om samen naar de boot te gaan, we waren echter veel te vroeg dus moesten we ons maar vermaken om de tijd te doden en wat ga je dan doen met Engelsen ongeacht het tijdstip...

Uiteindelijk op de boot aangekomen was het duidelijk dat we een leuke groep van 26 personen op onze boot hadden van allerlei nationaliteiten. Ik en mijn engelse vrienden werden al snel vergezeld door twee Duitsers en een Italiaan en werden de gangmakers van de boot. Het zeilen was supervet, ik was mastmen en moest mijn goddelijke lijf heftig aan het werk zetten om het zeil naar boven te heisen samen met mijn compagnon Toby. De eerste nacht heerlijk geslapen op de zee en de volgende ochtend vertrokken we om 6 uur s'ochtends naar een van de mooiste plekken van de Whitsundays; White Heaven Beach. Heb me laten vertellen dat dit het beste zand ter wereld is om glaswerk van te maken. De volgende dag gingen we naar een plek waar we met een beetje geluk schildpadden konden spotten tijdens het snorkelen. Ik was de eerste van de groep die een schildpad spotte en daarom had ik mooi de kans om een filmpje te maken en turtleselfies haha, wanneer iedereen er aankwam ging die namelijk snel weg de diepte in. Enfin super gaaf om te doen en eigenlijk was alles gaaf die 3 dagen/2nachten. Toen we terug kwamen in Airlie Beach meteen een hostel geboekt samen met die twee Duitsers, Engelsen en Italiaan en nog een geweldige avond mee gehad. Leuk dorpje dat Airlie Beach trouwens.

De volgende dag ben ik met de nachtbus vertrokken voor 13 uur durende reis naar Hervey Bay. Wat opmerkelijk was tijdens deze busreis was dat de bus na een uur opeens stopte en iedereen naar buiten liep, er was een maansverduistering. Heb me laten vertellen dat dit best bijzonder is niet vaak plaats vind, in Nederland is dit slechts 1x in de 2x jaar en deze maansverduistering was in Nederland niet zichtbaar. Ik vertrok namelijk naar Hervey Bay voor mijn 3 daagse 4WD tour op het grootste zandeiland van de wereld; Fraser Island. Die dag in Hervey Bay kregen we onze brieving, wat wel te doen wanneer je aan het rijden was op strand of zandvlakte. Daarnaast leerde je alle mensen kennen waarmee je op pad ging en moest je samen boodschappen doen voor deze drie dagen. Onze groep bestond uit 15 Duitsers (zodoende kwam mijn arbeidsperiode bij Easydrain nog van pas, 3 dagen Duits gesproken). We moesten dus inkopen gaan doen, dit ging vrij makkelijk, ik was met vier Duitse Jongens, wij regelden wel drank voor onze groep en de Deutsche Madchen deden de rest, ideaal. De volgende dag vertrokken we richting Fraser Island, aangezien niemand durfde of mocht rijden en ik wel in was voor een ritje begon ik te rijden naar de haven van Hervey Bay. Dit vond ik best grappig want had nog nooit links gereden of links geschakeld en dit heeft dan ook tot hilarische momenten geleid. Uiteindelijk de Jeep veilig op de ferry geparkeerd en daar gingen we dan. Aangekomen op Fraser werd mij duidelijk dat ik die dag de hele dag zou rijden en dit was super om te doen in al dat losse zand. Daarnaast enkele mooie meren aangedaan, deze meren bevatten alleen regenwater en met al dat witte zand zijn deze kristalhelder. In de avond kwamen we eindelijk aan in ons tentenkamp pal achter een duin en ik denk 50 meter van de zee. Deze avond super gezellig gehad met mijn Duitse vrienden en voornamelijk vriendinnen welke eten voor ons maakten en wij als mannen niets hoefden te doen behalve beerpong spelen, helemaal top en die rolverdeling ligt me wel! Daarnaast moesten we om 8 uur naar het strand voor een maanopgang. Super om een volle maan zo uit de zee te zien komen. De volgende dag weer mooie plekken zoals een scheepswrak en een creek aangedaan en natuurlijk lekker crossen in die jeep over het strand. Die avond was weer gezellig alleen was ik als eerste kapot dus zocht ik mijn bed nog een keer op in tegenstelling tot een van mijn twee vrienden uit Munchen waarmee ik samen sliep in een tent. Dit was te merken want die had niets opgeruimd bij onze tenten, en dit was echt verboden omdat dat Dingo's aantrekt. Dingo's zijn wilde honden die levensgevaarlijk zijn en je aankunnen vallen en dood kunnen bijten. Hier leven er ongeveer 200 van op Fraser en 10 jaar geleden is er nog een volwassen man die een aanval niet overleeft heeft. Werd ik even wakker van een raar geluid in de ochtend maar ben weer verder gaan slapen, blijkt dat er enkele Dingo's om onze tenten waren gesignaleerd en alle gemaakte troep en tafels om hadden gegooid op zoek naar voedsel. Goed dat ik dus die tent niet uitgegaan ben, een andere van onze groep had ze tent iets open gemaakt en had ze wel gezien. Gelukkig is niemand aangevallen. Dag drie wederom de hele dag gereden en hebben we het mooiste meer; Lake Mckenzie bezocht, echt super mooi. Eigenlijk vond ik het rijden nog het mooist om te doen, en laat ik nou het geluk hebben gehad dat ik de een van de enigste was die mocht (je moest 21 of ouder zijn) of wou rijden. Die avond in Hervey Bay terug gekomen en nog even gezellig gehad met onze buren. De volgende dag ging mijn bus naar de plek waar mijn Australie avontuur begon; Brisbane.

Ik kwam weer terug in Brisbane om naar de Australia Zoo te gaan. Dit is de dierentuin van de overleden Crocodilehunter Steve Irwin. Hier heb ik een dag rond gelopen, heb ik een krokodillenshow bezocht in het beroemde crocomuseum welke vaak op tv is geweest. Wel leuk om te zien dat z'n gevaarlijke zoutwaterkrokodil op iemand afkomt en dat hij dan gevoerd wordt. Daarnaast is het een erg leerzame dierentuin waarbij alles in het teken staat van educatie omtrent krokodillen.

Na dat ik de dierentuin bezocht heb was voor mij het cirkeltje Australie wat dat betreft rond. Had zowat alles gedaan wat in de planning stond alleen had ik nog 5 dagen over. Ik had in Sydney nog een tour geboekt naar een mooi natuurpark genaamd de Blue Mountains welke ongeveer 1,5 uur rijden van Sydney af lift. Deze tour had ik al betaald maar was er niet van gekomen. Daarom ben ik vervroegd naar Sydney terug gevlogen (ik zou anders toch van Brisbane via Sydney naar Nieuw Zeeland vliegen) om deze nog in te vullen. Het was mooi om de Blue Mountains, welke haar naam draagt dankzij de blauwe waas die door de vele ecalyptusbomen komt, over de bergen hangt. De andere dagen heb ik niet zoveel gedaan, ben wezen hardlopen in de Botanic Gardens, aan Bondi Beach gelegen en heb even wat warme kleren gekocht bij de Hollister store omdat het in Nieuw Zeeland wat kouder is en ik niet zoveel warme kleren mee had genomen.

Mijn laatste uren zijn aangebroken in Australie. Ik vlieg over 6 uurtjes naar de adrenaline stad van de wereld waar het bungeejumpen is uitgevonden; Queenstown, Nieuw Zeeland. Ik heb 6 geweldige weken gehad in Australie, geweldige mensen leren kennen en supergave dingen gedaan. Nu is het tijd voor een nieuw hoofdstuk; 6 weken Nieuw Zeeland, ik heb er zin in!


  • 19 Oktober 2014 - 18:08

    Anita:

    Stef wat een mooi verslag en goed te lezen dat je geniet. Dikke kus, koffie zit al in thermoskan.

  • 19 Oktober 2014 - 18:40

    Jos:

    Geweldig, Stef; wat een fantastische belevenissen!

  • 21 Oktober 2014 - 22:09

    Yvonne:

    Mooi verslag Stef en leuke foto's. Veel plezier in Nieuw Zeeland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stef

Ik en mijn wereldreis

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 17747

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: