Weer op pad, Dubai en aangekomen Down Under - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu Weer op pad, Dubai en aangekomen Down Under - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Stef Kattenpoel Oude Heerink - WaarBenJij.nu

Weer op pad, Dubai en aangekomen Down Under

Blijf op de hoogte en volg Stef

12 September 2014 | Australië, Surfers Paradise

Na enkele weken gerevalideerd te hebben na mijn ongeplande terugkomt, begon ik te merken dat, dankzij mijn wonder fysio en tevens Peetoom, het herstel van mijn schouder spoedig verliep. Ik kon dus weer bezig gaan met het plannen om mijn reis een vervolg te geven. Ik moest mijn reis opnieuw inplannen aangezien ik door de blessure aan mijn schouder 7 weken thuis ben geweest waardoor mijn hele reisschema niet meer klopte. Ik heb me reis nu iets anders ingepland. Ik vloog toch via Dubai wat mij heeft doen besluiten daar ook twee dagen te zijn. Maleisie en Singapore heb ik eruit gehaald. Daarnaast verblijf ik 6 ipv 3 weken in Nieuw Zeeland. Daarnaast heb ik met Rick Zuid- Amerika ingepland, waar we samen Oud en nieuw zullen vieren in Rio. Enfin ik plande dat ik op mijn verjaardag iedereen nog even zag en de dag erop weer zou vertrekken. Mijn eerste plaats waar ik verbleef was Dubai. In Dubai, waar 20 jaar geleden nog helemaal niks was, wordt nu de ene naar de andere wolkenkrabber of luxe hotel uit de lucht gestampt door hun rijke emir. Ik ben in Burj Khalifa geweest, die met haar 828 het hoogste gebouw van de wereld is. Mooi uitzicht op de top, maar doordat Dubai omgeven is door woestijn zit er erg veel zand in de lucht wat het zicht niet bepaald helderder maakt. De dag erop heb ik een citytour gedaan en het luxste hotel ter wereld, Burj Al Arab gezien. Ook ben ik op het palm eiland geweest welke ze gecreerd hebben in de zee, waar een villa tientallen miljoenen kost. Heb een glimp opgevangen van de duurste villa, eigenaar: David Beckham, Kosten: 35 miljoen. Behalve het sightseeing vond ik Dubai niet speciaal, het is er overdag met 45 graden ook simpelweg te warm om wat te doen. Na twee dagen had ik het er ook wel gezien ik en vertrok ik voor een 13,5 uur durende vlucht naar Brisbane in Australie. Hier ben ik gister ochtend aangekomen en ondanks ik niet geslapen had in het vliegtuig en het 8 uur tijdsverschil viel mijn jetlag me reuze mee. Aangekomen in Brisbane moest ik enkele uren wachten met het inchecken omdat dat pas kon vanaf 1 en ik er al tegen 8 op de stoep stond. Toen ben ik maar een beetje door Brisbane gaan lopen wat wel een leuke stad is maar verder geen bijzonderheden te bedien heeft. Na enkele uren aan het aangelegde streetbeach gelegen te hebben, wat er wel vet uitziet trouwens, kon ik me kamer in. Daar leerde ik op me kamer twee meisjes uit Den Haag/Rotterdam kennen en ben ik s'middags mee naar een bekende bierbrouwerij genaamd XXXX geweest voor een rondleiding. S'avonds heb ik vrolijk meegedaan aan een kroegentoch waar ik enkele leuke mensen heb leren kennen. Omdat Brisbane niet zoveel te bieden heeft had ik s'middags bij het inchecken al een busticket naar Surfers Paradis gekocht. Deze busreis van 1,5 uur had ik dus deze ochtend en zodoende ben ik nu in Surfers Paradise. Dit wordt door de mensen het Lloret van Australie genoemd dus zal ik me er vast prima vermaken de komende twee dagen. Na deze twee dagen ga ik naar het feitelijke paradijs van surfers en wat tevens de meest oostelijke plek is van Australie; Byron Bay. We zullen zien of ik op mijn plank de golven kan trotseren..

  • 18 September 2014 - 18:11

    Thomas:

    Ziet er goed uit stef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stef

Ik en mijn wereldreis

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 17754

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: